Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Jultävling

Kanske en vacker tradition att bevara? Jag tänker åtminstone även detta år erbjuda en tävling med några ljuva bokpriser att frottera sig med under julen och kanske dessutom lära sig något nytt som varar längre än så.

Tävlingen är svår. Skriv ett mail till per.penning@gmail.com och berätta vilken bok du vill ha och vilken bok du kan tänka dig som alternativ. Skriv också ett julklappsrim för en valfri gåva. Det var det hela.

Priserna är följande läsning:

Tävlingen är öppen tills den 12 december - jag vill hinna skicka priserna i lagom tid till tomten.
    Detta blir allt för denna gång. Min dator krånglar och startar om lite då och då. Dessutom behöver jag skotta - det bara snöar hela tiden.

    Läs även andra bloggares åsikter om , , , , intressant?

    Kommentarer

    Populära inlägg