Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Kundtjänst, var god dröj

Jag har varit kund hos Glocalnet. Dessutom har jag haft aktier i Glocalnet. Det har jag inte längre. Och inte är jag kund heller.

Och jag bara ler när jag läste den här artikeln om en kund som kommit på skam hos detta företag. Glocalnet har ju lyckats marknadsföra sig framgångsrikt med 'riktigt lågt'-konceptet. Det är bara synd att de behandlar sina kunder 'riktigt lågt'.

Att sälja varor och tjänster gör man genom att skaffa sig kunder - och sedan behålla dem. Att skaffa kunder och sedan skrämma iväg dem är ju mindre bra? Glocalnet:s vision är att 'som den ledande utmanaren med de mest nöjda kunderna, vara de många människornas självklara val för bredband och telefoni. '.

Haha! Jag var en mycket.. ..missnöjd.. ..kund.

Jag föll på greppet om att det var billigt, och skaffade fast telefoni hos Glocalnet. Och det var det ju. Men inte bra. Allt är ju visserligen i sin ordning när saker och ting fungerar. Men när det en dag inte fanns ton i telefonen och jag försökte brotta mig fram till Glocalnet:s kundtjänst, då bekändes det färg.

Saker hör till den att min granne också saknade ton i luren. Men han hade Telia. Medan jag satt i en telefonkö, var han redan framme hos sin kundtjänst, hade fått besked om felet, när det skulle åtgärdas och att han skulle få ett SMS så fort det var klart.

Jag gav upp. Jag la på luren efter 25 minuter, ringde grannen och fick besked.

Jag sa upp Glocalnet och bytte till Telia. Men först var jag tvungen att motivera för en slempropp till säljare på Glocalnet varför jag bytte. 'Vi är ju billigare' repeterade säljaren som ett mantra.

Skiter jag i. Jag betalar för service. Riktigt lågt pris i kombination med riktigt kass kundtjänst vill jag inte ha.

Martin Tiveus, VD på Glocalnet, menar att Glocalnet 'har som grundprincip att inte göra sig ovän med sina kunder'. Fantastiskt! Vilken princip - hur kom de på den? Begåvningen är hög hos Glocalnet. Och det är ju sant, att om inte kunderna kommer fram så slipper man ju veta?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

  1. Hej, kom precis in på din blogg av en slump. Måste säga att jag är imponerad av att du har bestämt dig för vad du vill :)

    Hursomhelst, jag är med i en sajt där man får pengar genom att gå in på olika annonsörers hemsidor - alltså, du får ett mail och klickar senare vidare dig till deraas sida och behöver inte bli medlem eller ngåot och får pengar för varje klick + nyrekryteringar. Det blir kanske inte supermkt pengar direkt men känns som lite väldigt jobb! Lite off topic kanske, men men :)

    här är den, för dig och andra intresserade:

    http://www.emailadvert.se/ref.php?user=33343
    Mvh Sofia

    SvaraRadera
  2. Host.. SPAM.. host ^^^^

    SvaraRadera
  3. Jag har jobbat med/på GN. Det är verkligen lotteri för kunden om det kommer fungera eller ej. "Skit i kunden" är nog deras filosofi. Lägg alla resurser på marknadsföring, sen är det inte så noga med service. Kundtjänsten ska dock merförsälja mycket, det är viktigt.

    Tyvärr är det inte unikt för Glocalnet. Hela den där branschen är rutten, i synnerhet i de fall kundtjänsten är outsourcad. Det är vilda västern, sälj in produkten så mycket som möjligt så gör det inte så mkt att några procent av kunderna är otroligt missnöjda.

    SvaraRadera
  4. Tycker du ska knåpa ihop ett inlägg snart - jag vill ha något att läsa (det regnar så jag har tråkigt)! ;-)

    SvaraRadera
  5. Dade, intressant att höra om erfarenheter från 'insidan'. Och det späder på irritationen, minsann.

    Frisk Ekonomi, lövar! Åter från semestern precis och har tankarna fulla med inlägg. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg