Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Ladda batteri på Manhattan

Nu blir det tyst och stilla några dagar på min blogg. Nu drar herr och fru Penning på barnfri weekend till New York - något vi planerat för länge men som inte blir av förrän nu. På mitt fyrtiofjärde levnadsår kommer jag för första gången över den stora pölen. Det ska bli spännande.

Visserligen ringde resebyrån nu ikväll och det visade sig att vårt flyg var inställt. Det fick bli ett senare plan men det får inte lägga sorti på stämningen. Det finns åtminstone inget askmoln på himlen. Och dollarn är billig, det tackar vi för.

Det kommer att göra mig gott att inte vara i närheten av börsen - det är lätt att snegla och oroa mig. Istället kommer jag att sakna och oroa mig för barnen. Jag är en kycklingpappa.

Må väl och på återseende i nästa vecka, hoppas jag? Snart är det home styling på gång här, förresten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , intressant?

Kommentarer

  1. Varför inte ett kort studiebesök i finansen Mecca,Wall Street.
    Trevlig semester.

    SvaraRadera
  2. Att besöka NYC är definitivt något man bör göra om man har möjlighet. Det ser mörkt ut för Amerika just nu men NYC är nog en av världens häftigaste destinationer. Jag åkte för första gången för tre somrar sedan och blev kär i staden. Saknade den i samma ögonblick som jag lämnade den. Ett tips är att fylla väskorna med jeans, skor och andra kläder som är väldigt billigt over there. I mitt fall betalade det för större delen av biljetten :) Finns ett outlet i New Jersey som heter Jersey Gardens. Bussar går från Port Authority Bus station!

    Ha en riktigt trevlig weekend!

    SvaraRadera
  3. Hoppas Ni får det fantastiskt! Hade jag varit dig så hade jag inte kommit hem igen... ;)

    //Samuelsson

    SvaraRadera
  4. Ha det bäst!! Lev och njut!

    SvaraRadera
  5. Trevlig resa och njut av barnfriheten när ni kan. Tänkas kan att barnen trivs utan mor o far några dagar. Förstår att dom är placerade i goda händer!

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni haft en fantastisk weekend i denna fantastiska stad! Och inte slösat bort för mycket tid i köer till turistattraktioner.

    SvaraRadera
  7. Tack alla. Nu är vi åter i Svealand, på gott och ont. Den egna ankdammen ter sig alltid annorlunda efter några dagar till sjöss. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg