Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Tumme på det!

Det finns en bloggare jag följer, som troligen inte läser det här, vars intresse för besökarstatistik är mer än hälsosamt, vill jag hävda. Än märkligare är det att skribenten gärna gör långa utläggningar för sina läsare i ämnet och tror att det kan intressera? Min egen teori är den att dessa texter ska locka annonsörer. Och nu ska jag göra exakt samma trista inlägg.

2007 på hösten började jag sporadiskt att skriva meningslösheter på denna blogg - Per Penning. Något egentligt syfte fanns inte undantaget att vädra privatekonomisk frustration. Inget har därmed förändrats utan under 2013 är tankegångarna de samma - hur få så mycket kul som möjligt i en begränsad budget? Det ser också ut som om 2013 kommer att bli det år med flest unika besök vilket är roligt, så roligt.

Till skillnad från vissa andra bloggare kommer Juli månad 2013 dessutom bli den enskilt bästa besökarmånaden sedan start - det ni! 87% fler unika besök än samma månad i fjol och konmer dessutom att slå januari 2010 då denna blogg råkade omnämnas på Svenska Dagbladet. Samtidigt så är det här en liten blogg med ganska få, intelligenta läsare - i runda slängar ettusen besök per dag.


Bloggen är och förblir ett hobbyprojekt för eget höga nöjes skull. Några funderingar finns att förbättra layout och läsbarhet inom den närmsta tiden, det är det enda konkreta. Inga anspråk görs på att vara bäst, störst, vackrast eller mest oförskämd mot sina läsare, kanske tur det eftersom att förhäva sig inte ligger i min natur. Det får andra ägna sig åt.

Inga politiska syften finns och gör någon en dylik tolkning har de troligen fel. Eftersom jag är en vänsterradikal moderat med tydlig liberal hållning blir jag förfärligt svår att klassificera. Inga religiösa inriktningar kan heller hittas här undantaget min övertygelse om att alla gudar därute säkerligen är bisexuella humorister av rang med stora hjärtan och samtidigt total brist på empati. Eller kanske tvärtom.

Den här bloggen kan ha både utmärkta texter med utmärkt språk eller också inte. Ibland blir det hafsigt med meningsbyggnadsfel men sällan rena stavfel. Den genomsnittlige läsaren som ids återkomma hit lider troligen av dålig humor, intresse för sin privatekonomi och gott om fritid alternativt ett fritt arbete. Eventuella annonsörer som vill leta kunder på denna blogg gör sig troligen själv en otjänst då 'mina' läsare både är intelligenta och snålvargar. Att sälja prenumerationer eller PPM-rådgivning lär därför inte gå något vidare. Annonsörer som däremot kan stolteras med att tjäna pengar till läsaren kan säkert intressera läsekretsen.

Så, nu har jag tröttat er nog med trist statistik. Snart dags att skriva något av vikt istället. Oavsett, tack för att du tittar hit.

Läs även andra bloggares åsikter om intressant?

Kommentarer

  1. Alltid lika spännande att läsa dina välformulerade texter och tankar....utan en massa marknad hit och ditt ...... från en besökare som tittar dagligen.....JG

    SvaraRadera
  2. Content is everything! Jag skriver ibland om antalet besökare och statistik, men det är inte för att skryta eller för att locka annonsörer. Let's face it, jag kommer aldrig tjäna några betydelsefulla summor på min blogg. Jag skriver om det för att jag själv tycker om att läsa om andra bloggares statistik :).

    För övrigt är Juli 2013 också min bästa månad hittills även om mitt bloggande inte varit med i lika många år som ditt.

    Tack för en stundtals glimrande blogg ;).

    Mvh,
    Snåljåpen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg