Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Månadssummering November 2013

På min resa längs med spåret tycks tåget lämnat mig på perrongen. Jag pinnar istället själv på utan kupé och bistro. Det går lite trögare än vad jag önskar och jag hoppas på att kunna hoppa på ett lämpligt tåg inom kort.

Kapitalsidan rörde sig knappt alls denna månad, blott 1 435 kronor. Totalt steg tillgångssidan med ynka 769 kronor medan lånen minskade med mer drägliga 10 560 kronor. Balansen förbättrades därmed med 11 819 kronor. Sedan starten 2012 har därmed tillgångarna ökat med 94 459 kronor och skulderna minskat med 165 567 kronor.

Break even ligger kvar på 23 år exklusivt bostaden. Om 23 år är jag 69 år. Kampen går vidare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , intressant?

Kommentarer

  1. Tycker du ska byta liknelse med tåg och passagerare. Du har tagit kontroll över ditt liv och styr det själv! Du är en aktiv chaufför i ditt egen liv - ingen passiv passagerare i baksätet:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ber att få tacka för den vänliga och utslätande kommentaren. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg