Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Depp och jobb

Idag blev jag lite deppad. Fattigpappan har slutat att blogga. Det var verkligen tråkigt eftersom det var en läsvärd, spännande och humoristisk blogg. Bloggosfären blev en aning fattigare. Hoppas vi får se en annan blogg i din regi, Fattigpappan.

Dessutom så är långhelgen över. Imorgon vankas det jobb. Lite less på det hela. Funderar på att registrera mig på någon rekryteringssida. Några tips och erfarenheter?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

  1. Jag är registrerad på csjobb.se och får genom dom ett brev varje söndag med nya annonser som passar min profil i min del av landet. Ett bra passivt sätt att hålla koll på nya möjligheter.

    SvaraRadera
  2. Jag är registrerad hos Poolia och Manpower (för rekrytering) och de ringer faktiskt med jämna mellanrum med olika erbjudanden om att komma på intervju.

    SvaraRadera
  3. Jag har semester, troligen hela veckan, men sitter och hoppar lite för att jag "längtar" lite till jobbet - det är så mycket som händer och så spännande nu. Bäst att ta tillvara tillfället. Jag är inte registerad på någon jobbsökarsajt, så där har jag inga tips, brukar skumma Ny Teknik ibland bara. Men visst brukar det vara lite segt att komma tillbaka till jobbet efter en lite längre ledighet än en helg ...

    Jag håller med det du skriver om Fagttigpappan :-(.

    SvaraRadera
  4. Jättetrist att se människor försvinna från bloggosfären, men han kanske kan komma tillbaka som du säger!

    Hoppas det känna roligare i morgon! :-)

    SvaraRadera
  5. Ja, han är borta men det finns fullt av fattiga mammor kvar!
    ;0)

    //KM
    karriarmorsa.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Tack för tipsen!

    Nu bloggar vi vidare! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg