Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Glad Påsk


Idag tog jag ledigt från jobbet, nu ska det hållas Påsk, minsann. Det ska kokas ägg, och de ska inte läggas i samma korg.

Det ska ätas gott, vilas och slappas. Nu har ljuset äntligen börjat komma tillbaka så batterierna behöver laddas med ny energi.

Jag älskar ägg, sill och grovt bröd. Och påskmust. Och en liten kryddad, sval snaps därtill.

Jag tillönskar er alla som har vänligheten att läsa och besöka min blogg en riktigt behaglig, vilsam och skön Påsk. Hoppas att påskharen kommer och hälsar på er med ett finfint påskägg fyllt med framtidsfonder, kvalitetsaktier och en rejäl summa kontanter.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

  1. Tack detsamma. Just ett sådant påskägg skulle det väl vara fint att få :-)

    /Fru Krona

    SvaraRadera
  2. En glad och skön påsk åt dig också. :)

    SvaraRadera
  3. hej!
    detsamma ,glad påsk!
    här köpte jag påskvört idag,mums.
    sambon köpte sill häromdagen...
    glad påsk!

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk! Och fin kanin (hare?).

    SvaraRadera
  5. Tack for de trevliga paskhalsningarna! Trevlig pask pa dig ocksa! Vi skall nog fixa till lite "egg-hunting" i helgen sa att barnen far lite paskgott.

    Annars var vi ledig igar (skartorsdag) eftersom det var Profeten Muhammeds fodelsedag. Idag fredag ar det vardag som vanligt. Sa kan det bli om man bor i ett muslimskt land men det hindrar inte oss fran att fira pask aven om sillutbudet at lte mera begransat har :)

    SvaraRadera
  6. Glad påsk! Underbart att få vara ledig ett par dagar och påta med sina egna projekt!

    SvaraRadera
  7. Hej Per Penning! Ville bara meddela att Fattigpappan är nedlagd efter att någon publicerat mitt riktiga namn utan mitt tillstånd. Beslutet om framtiden för Fattigpappan togs alltså av någon annan. Må han vila i frid.

    Jag fortsätter dock att följa din blogg. :)

    SvaraRadera
  8. Glad påsk på er alla igen! :)

    Fattigpappan, nu blev jag ledsen. Var ska jag nu läsa alla dina underfundigheter?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg