Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Ett, två tre. På det fjärde ska det ske!

Ja, tack! Snälla Investor, det är dax att kasta in handduken avseende mobiloperatören Tre. Efter tjugofem miljarder i investeringskapital så kan kanske de för tillfället svarta siffrorna ge en slant tillbaka?

För mig som aktieägare i Investor så har innehavet i Tre länge känts som en nagel i ögat. På tok för mycket riskkapital på en överetablerad marknad, enligt mig. Så vänligen se till att försöka komma ur det här lilla äventyret med en slant tillbaka medan tid är.

Jag har varit kund hos Tre under några år men nu lämnat dem för gott. Jag anser att tiden för modifierade gränssnitt, tjänster som ingen vill ha och mobillåsning tillhör det förgångna. En kundtjänst som inte går att skicka e-post till? Kass, inte ens en chatt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

  1. Jag håller helt med. Jag vet inte så mycket om Investor men jag vet att Tre är det otrevligaste företaget jag någonsin haft kontakt med. Jag har tyvärr varit kund hos dem och tänker aldrig bli det igen. Skulle inte investera en krona i dem.

    SvaraRadera
  2. Vad är det för folk som hela tiden måste ha kontakt med företag de är kunder hos? Ni är omoderna kunder helt enkelt. Håll käften och betala räkningarna.

    Jag funderar själv på att skaffa ny mobil och det har visat sig att Tre har klart förmånligast villkor. Inget annat företag bekostar mobilen och låter dig ringa för hela månadskostnaden. Kan man då inte stå ut med lite kundtjänstbekymmer? Blir lite orolig nu, hade ju bestämt mig för tre.

    SvaraRadera
  3. Gustav: Jag ska försöka sammanfatta min historik med tre.

    1) Jag blir kund runt 2000. Min mobil stänger ständigt av sig själv och samtalen bryts hela tiden.

    2) Min bindningstid går ut, och jag tecknar ett nytt abbonnemang mot bättre vetande för att få en ny mobil.

    3) Min mobil slutar fungera, jag lämnar in den på reparation. Jag får en ersättningsmobil som inte funkar.

    4) Jag inser att jag inte vill använda tre eftersom jag inte har hemtelefon utan måste kunna lita på mobilen. Dessutom är det dyrt.

    5) Min bindningstid går ut och jag ska säga upp abbonnemanget. Jag mailar och gör det.

    6) Jag får veta att jag måste säga upp per telefon och ringer dem istället. Efter typ 30 minuter i telefonkö får jag prata med en person som tar emot min uppsägning.

    7) Jag noterar att månadsavgiften fortfarande dras två månader senare och avslutar autogirot eftersom de rimligen måste ha fått det de skulle ha vid det laget.

    8) Ytterligare tre månader senare får jag inkasso på de senaste tre räkningarna.

    9) Jag ringer upp. De har inte tagit emot någon uppsägning. Och mitt samtal finns inte loggat. Och eftersom de loggar alla samtal har jag alltså inte ringt och sagt upp abbonnemanget. Jag får säga upp nu istället, och betala de tre månaderna + tre månader uppsägning till. Totalt ca 3 600:-.

    10) Jag får ett nervöst sammanbrott (tre säger ju att jag är galen och inbillar mig saker) och f d sambon får ta över all kontakt med tre. Till slut får jag betala typ 600:- och i gengäld slipper jag dem för all framtid. Ett billigt pris att betala.

    Ska tillägga att jag skickade in specifikationen från mitt andra mobilabbonnemang där samtalet med tre finns upptaget, men det spelade visst ingen roll.

    SvaraRadera
  4. finanskvinnan: En sån fruktansvärd upplevelse! Hur skall någon av dina beundrare nu kunna bli kunder i detta företag? :)

    Du får faktiskt ta och ge mig lite alternativ nu. Sätt dig ner och räkna på billigaste alternativet om man vill ha en SE C702 och gärna obegränsat med datamängd.

    SvaraRadera
  5. Gustav: Ja, det var faktiskt hemskt. Sammanbrottet kom sig av att jag tammefanken gjort EXAKT som de sa, och ändå vägrade de säga upp det eländiga abbonnemanget. Och påstod att jag inte visste om jag ringt eller inte.

    Jag har nu comviq kompis och datapaketet man kan teckna till alla comviqabbonnemang för 39:-/månad. Det är kanske inte obegränsat med data men jag har sluppit betala mer för data och jag kollar mail och läser bloggar flera gånger per dag. Funkar bra för mig. Finns ingen bra tjänst för att snabbt jämföra pris?

    Lycka till, men välj för 17 inte tre.

    SvaraRadera
  6. Tre är lockande med sina hårda paket men i slutänden blir det som Finanskvinnan säger ofta hårda bandage istället.

    SvaraRadera
  7. Tja, Kör kontantkort, visserligen dyrare än ett fast abbonemang, men då har du i alla fall koll på vad du ringer för. Hade garanterat ringt mer och fått högre månadskostnader om jag hade haft fast...

    / Abc123

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg