Utvald
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Köper allt
Men reklamavbrotten dödar effektivt 'känslan'. Jag förstår inte hur svårt det som marknadsförare kan vara att inse att avbrott för reklam mitt i en match inte gör mig mer välvilligt inställd till att köpa deras produkter? Det är att idiotförklara oss konsumenter.
Så, ni som jobbar med reklam på Bauhaus, Tre eller Unibet. Jag undviker er konsekvent hädanefter. Ni faller på eget grepp.
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Kommentarer
Skicka en kommentar
Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.
Du har just memorerat och räknat upp 3 företag som förekom i reklamen. Mission accomplished! :)
SvaraRaderaDet fungerar - därför annonserar de. Enkelt.
SvaraRaderaTillräckligt många människor väljer att köpa varor som det görs reklam för att det ska vara en bra business för annonsören.
I annat fall kommer reklmen i tv att upphöra. Enkelt.
Robert, om det är det som är strävan så fungerar det. Jag minns nu dessa företagsnamnen och deras störande reklam och retar mig på det. Köper inget där som resultat. :)
SvaraRaderaAnonym, hur vet de att det fungerar? Görs det uppföljningar? Skulle någon ringa mig och fråga kring det så skulle de får veta ett och annat. :)
De tittar på försäljningen efter varje reklamkampanj. Uppföljning och försäljning är synonyma begrepp. Det som ger mest sälj för varje spenderad krona i reklam är det som är mest intressant.
SvaraRaderaVi talar här om ett företags innersta väsen: att sälja, dvs att tjäna pengar.
Till nytta för aktieägarna, ledningen och säljarna, kunderna, övriga anställda och samhället. Ungefär i den ordningen.
TV-reklam är visserligen dyr men den är oerhörd effektiv. Som exempel har företaget Procter&Gamble en uttalad strategi, "kommunikationsstrategi", som innebär att om det inte är möjligt att köpa TV-reklam i ett enskilt land avstår man från att etablera sig i det landet. Det säger ganska mycket om styrkan i att påverkan i försäljningen via TV-reklam.
Jag betvivlar inte det du skriver, Anonym. Men jag kan bara gå till mig själv. Jag tar strid med den störande TV-reklamen och prioriterar bort de företag som nyttjar den. Tro det eller ej. :)
SvaraRaderaSjälv blir jag lite arg varje gång det kom reklam under hockey, okey reklam kan jag ignorera men tusan dem tar ju upp en del av speltiden.
SvaraRaderaHar varit med om att det blivit mål under just en sådan reklam paus, då blir man verkligen frustrerad och arg över reklamen.
Tycke även jag har hört nått med att dem ska förska få in mer reklam under hockey också?
Hur det ska gå till vette tusan men, någon fler som har hört det?