Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Nu bär det av

Plötsligt så händer det!

Inte någon lottovinst denna gång men däremot ett nytt hus på gång! Det är ju ett av de tre målen för mig för 2011. Ett nytt hus, ett nytt jobb och en miljon kalla på Lotto. Nu är nummer ett på väg och då kommer säkert resten av bara farten?

Jag fröjdas inte över mäklare direkt och affären ifråga som vi är på väg att affektuera är utan just en sådan. Huset ägs av bekanta och de känner inget nöje i att ordna visningar, home-styla och ha okänt folk klampandes bland de egna tingen. Så efter att kort ha diskuterat prisbilden så ter vi oss vara överens - troligen ingen dålig affär varken för oss eller dem - och en besiktningsman är bokad. Så nu verkar det som om början på ett nytt kapitel närmar sig, ett kapitel som började ta form i tankarna way back. Och det som då tedde sig vansinnigt är det fortsatt - men en realitet. Prisbilden har fortsatt att ta groteska uttryck.

Däremot så blir det mäklare till hjälp för vår egen försäljning. Jag känner en viss oro kring suget efter hus på landet. Samtidigt så är det nära till flygplatsen så någon tokig Stockholmare kanske letar sommarbostad? Vår prislapp är i dignitet med kolonilådor på Östermalm, skulle jag kunna tänka mig.

Nu bär det till Norge, närmare bestämt Trysils fjäll. Lite roligt att 'Computer Sweden Hemma' utsåg Trysil till Nordens bästa skidåkning. Min erfarenhet av skidorter är för liten för att ge en egen utsago men jag vet att backarna är prima och liftköerna korta. Vi åker mer skidor än lift i Norge vilket kanske är ovanligt? Så som aktieägare i Skistar får vi också rabatt på liftkort, skidor och skidskola - 15 %, minsann.

En vecka i stuga utan börsuppdateringar och nyheter i stort. Istället uteliv hela dagen följt av avkoppling med en bok på kvällen eller kanske ett sällskapsspel. Av erfarenhet vet jag att barnen är tidigt trötta efter en dag i fjällluften och vi vuxna klarar kanske en timme längre uppe. Kanske till klockan nio rent av?

En veckas lugn på bloggen kan nog vara hälsosamt. Hoppas vi ses igen därefter?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
intressant?

Kommentarer

  1. Syns om en vecka :) Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Nytt hus på gång, härligt! Det är den roligaste fritidssysselsättning man kan ha! Hoppas att allt går i lås.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg