Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Kära läsekretsen 2013

Ett bloggår har passerat - igen. Tidens hastighet är skrämmande och hur snabbt ett år passerar blir allt mer likt ett ögonblick, tycks det. Att skriva är däremot oftast roligt eller trevligt, något jag nu gjort sedan 2007 på denna sida. Ofta ter det sig självklart men också ibland tveksamt - alla de ämnen som jag berör finns det bloggare därute som vet mer, kan mer och skriver bättre om. Jag saknar helt medvetet det fokus på smalare ämnesområden utan skriver mest om det som för stunden intresserar mig eller dyker upp i sinnet. En och annan läsare uppskattar förmodligen spretigheten. Samtidigt så hoppas jag att inte för många av experterna granskar mig för hårt då jag försöker att presentera fakta.

2013 blev ett besöksrekordår. 230 894 sidvisningar och 165 950 unika besök blev det vilket är 28% respektive 44% högre än föregående bästa år 2011. Förstagångsbesökarna och de återkommande besökarna har också stigit med 50% och 37%. Jag känner en stor glädje över detta samt en gnutta prestationsångest - mer kvalitet framöver vill jag skapa.

Antalet inlägg blev 199 till antalet vilket är endast 3 mer än i fjol. Likväl så är antal inlägg underordnat innehåll och hur 2014 blir är avhängigt min tid, min energi och förmåga. Vi får se hur det blir.

I år hade följande sidor flest besök:

1. En målare och en bagare
2. Pappas pengar
3. Villa Svindyr
4. Mer i lön
5. Tidig pension

Att tidig pension och mer i lön kan intressera är förståeligt. Att pappas pengar nog mer är misslänkar till en TV-serie är troligt. En målare och en bagare? Jag har ingen aning varför det inlägget toppar. Beror det på innehållet?

De inlägg för året som jag själv gillade bäst har inte alls haft så många besök, vilket säkert beror på min förvirrande splittring i ämnesområden. Men jag tycker att de är läsvärda så jag gör reklam för dem:

1. Vänlighet. Alltid.
2. Slarva inte med orden
3. Aldrig såg jag mig
4. Drömmen om en ny bil
5. Skeenden

Hoppas vi ses även framöver. Jag blir glad för alla kommentarer men föredrar de som är ärliga och oanonyma. Nättroll är så trist.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , intressant?

Kommentarer

  1. Hej!

    Jag är en av dessa som hittat till din blogg och ett av inläggen som jag har tyckt mest om är Vänlighet alltid men även inlägget om äldre och den frusna maten. Det finns hela tiden en empatisk kompass hos dig mitt i det ekonomiska tänkandet.
    Själv är jag en inbiten samlare(inte av pengar men väl av loppisfynd och klänningar) men har tänkt att 2014 ska bli året då jag faktiskt börjar intressera mig för ekonomi.
    Allt gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina värmande ord och jag hoppas att ditt nya år blir fantastiskt. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg