Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Sending you an SMS

Aaah! Hjälp! Bara jag nämner SMS-lån så tycker Adsense att jag ska göra mer reklam för det! Någon som vet hur jag blockerar vissa typer av annonser?

Allt fler SMS-lån till kronofogden har det blivit i konjunkturfallet. Från att i större utsträckning varit ungdomar som lånat till sina dyra vanor använder sig allt fler dessa krediter till att de inte får det att gå ihop ekonomiskt i vardagen. Dessvärre ett sämre sätt att försöka lösa det på.

Långivarna är många gånger skrupelfria och ser kronofogden så som en garant för sin affärsidé. Så som någon föreslog i kommentarerna till ovan artikel - varför inte undanta snabbkrediter som inte genomför en rimlig kreditbedömning ifrån möjligheten till indrivning? Då sanerar det sig nog snabbt själva.

Vad kan ett SMS-lån kosta dig? Ja, enligt denna kalkyl kan räntan uppgå till närmare 800 procent! Och onekligen är det på tok för enkelt att knappa lite på telefonen och i princip genast ha tre lakan på kontot. Det gäller nog för många föräldrar att hålla sina barn, även vuxna sådana, i öronen. Tipset att gå till pantbanken istället är ju genialt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
Intressant?

Mer om SMS-lån:

Kommentarer

  1. Ett sätt är att gå in på "Inställningar" -> "Filtreringslista"

    Där kan du ta bort oönskade domäner. Speciella sökord vet jag dock inte hur man filtrerar, eller om det går.

    SvaraRadera
  2. Aha! Där fanns det en inställning! Tack för hjälpen! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har några annonsörer i min filtreringslista, du kan ju titta på den:

    easycredit.se
    enkeltval.se
    femhundring.nu
    ferratum.se
    folkia.se
    fordonsvarderingen.se
    kredit365.se
    kreditdirekt.se
    lana-pengar-online.com
    lanefinans.se
    mindrelan.se
    mobillan.se
    nettofinans.se
    persondata.nu
    risicum.se
    smakrediter.se
    smskredit.se
    smspengar.se
    smsprivatkredit.se
    svenska-lan.se

    SvaraRadera
  4. Tack för det, Skilling Banco. Jag ska lägga in din lista och se om effekten. :)

    SvaraRadera
  5. Har inte kreditgivaren enligt lag en plikt att endast låna ut till folk som uppenbarligen kan betala tillbaka? Jag har för mig att jag läste nåt sånt i nån lag...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera här på bloggen, inget går upp emot en levande dialog. För att göra det så enkelt som möjligt men samtidigt bibehålla ett skydd mot anonymitetens nättroll krävs nu inloggning för att kommentera.
Kommentarer kräver registrering, exempelvis hos Blogger, Google, Yahoo, Wordpress eller annan OpenID-leverantör.
Håll en god ton i kommentarerna, respektera övriga kommentatorer och läsare samt håll er till ämnet. Brott mot svensk yttrandefrihet, hets mot folkgrupp, uppmaning till brott eller personliga detaljer om privatpersoner och uppenbar reklam kommer att raderas.
En del kommentarer identifieras automatiskt som spam och dyker därför inte upp förrän de avspammats. Ha tålamod!
I övrigt undviker jag att censurera så det är kommentatorns ansvar för innehållet som föreligger.

Populära inlägg