Fortsätt till huvudinnehåll

Utvald

Skeenden

Jag landar sällan. Mitt liv är i stort en färd i ständig flykt. Sällan finns tiden och förmågan samtidigt att tvinga korta bröstflås till djup magandning. Eller förvirrade, lätt förglömliga planeringsövningar till tankar som blott kan uppstå i en närvaro i nuet - då jag egentligen väljer att inte tänka alls. Sådant kan ske när jag är fri från jobbets krav och familjelivets agendapuls. Annars inte. Jag började fundera kring skeenden. Sådana som uppstår hela tiden ur intet. Ibland ett och ett men också i ett komplext parallellt mönster. Kanske en varm känsla på huden då solstrålar letar sig dit. Eller en insikt kring något som mitt undermedvetna bearbetat under lång tid. Ett fågelstreck precis i skymningen i en skog, vid en strand där molnen brinner i alla röda nyanser. Den kalla vinbärssaften mot gommen, sur och söt och torr på en gång. Ett leende från en okänd människa som jag känt hela livet. En melodi som har långt många fler toner. Sinnena är mina vänner hela vägen i en färgprak

Tack för det, Televerket!

Inte överdrivet täta är familjen Penning just nu.

En synnerligen väl tilltagen service av den nya bilen, där det blottades byte av bromsskivor bland annat, sög julmusten ur det mesta av restkapitalet av lönerna. Nej, det var näst intill deprimerande. Bilar är bara elände!

Så lite glad blev jag idag ändå när jag fick ett mail från Telia där jag erbjöds en sladdlös telefon om jag bara förlängde det fasta avtalet tolv månader. Och jag har inga planer alls på att byta från Telia. Så nu kommer det en liten klapp med posten. Helt gratis.

Glädjande är att tillverkare börjat att titta mer på energiförbrukningen. Den här luren har bättre energieffektivitet än vår gamla telefon.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
Intressant?

Mer om Julklapp:

Kommentarer

Populära inlägg